Jak już wiadomo – w 2023 pożegnamy się z dobrze znanym third party cookies (ciasteczkami).
Google zapowiedziało, że nowym rozwiązaniem, mającym zostać lepszą alternatywą dla ciasteczek, będzie FLoC (Federated Learning of Cohorts). Technologia ta stawiała na celu ochronę prywatności internautów przy jednoczesnym nie ograniczaniu firm w targetowaniu reklam. Ostatecznie zrezygnowano z wprowadzenia standardu FLoC ze względu na brak poparcia wśród twórców innych przeglądarek.
W ramach inicjatywy Sandbox Google postanowiło stworzyć własne rozwiązane – Topics API. Dzięki tej technologii informacje kierowane do reklamodawców, będą oparte o treści najbardziej istotne dla użytkownika, o których będzie mógł zdecydować sam (np. „sport” lub „muzyka”). Tematy wybierane przez użytkownika będą przechowywane przez trzy tygodnie po czym zostaną usunięte i zastępowane nowymi, tak by nadal pasowały do jego zainteresowań.
Google zapewnia o staranności doboru tematów w taki sposób, by wykluczyć kategorie wrażliwe, takie jak rasa czy płeć. Dzięki udostępnianiu witryn z tematami atrakcyjnymi i istotnymi dla użytkowników ograniczone zostanie dostarczanie „śmieciowych” informacji firmom, co pozwoli im na trafniejsze targetowanie reklam dla odbiorców, bez wykorzystywania technik śledzenia.